Onze servicenormen en gedragsregels

Voor onze dienstverlening hebben wij servicenormen opgesteld. Handig voor u, want u wilt vast graag weten wat u van ons mag verwachten. Dat hebben wij vastgelegd in de onderstaande servicenormen. Wij proberen u zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Merkt u dat dit niet helemaal vlekkeloos gaat? Schroomt u dan niet en laat het weten. Voor een goede dienstverlening werken we graag met u samen!

Algemeen

  • Als u een afspraak heeft met de Publieksbalie wordt u binnen vijf minuten geholpen.

  • Wanneer u ons belt onder openingstijden, nemen wij uw telefonische oproep binnen dertig seconden op.

  • Binnen twee werkdagen versturen wij per mail of per post een ontvangstbevestiging van uw brief of e-mail.

  • U vindt onze producten en diensten op de website inclusief bijbehorende kosten afhandelingstermijnen, indieningsvereisten en de mogelijkheid om uw aanvraag in te dienen.

  • Van uw digitale aanvraag via het E-loket ontvangt u direct per e-mail een ontvangstbevestiging.

  • Uw aangifte van verhuizing verwerken wij binnen twee werkdagen in de administratie (Basisregistratie Personen).

  • U ontvangt uiterlijk binnen zes weken een inhoudelijk antwoord op uw klacht tegen een medewerker of bestuurder van de gemeente. In veel gevallen hebben we al eerder telefonisch contact met u opgenomen.

Paspoort, rijbewijs en uittreksels

  • U kunt uw nieuwe paspoort of identiteitskaart binnen vijf werkdagen na uw aanvraag ophalen.

  • U kunt uw nieuwe rijbewijs binnen vijf werkdagen na uw aanvraag ophalen.

  • Een digitaal aangevraagd Uittreksel Burgerlijke stand of Basisregistratie Personen ontvangt u binnen drie werkdagen.

Afval

  • U kunt wijzigingen met betrekking tot afvalcontainers (kapot, reparatie, diefstal) via http://www.haaksbergen.nl/afvalcontainers doorgeven aan de gemeente. Op de eerstvolgende donderdag of op een met u afgesproken donderdag wordt de container bij u thuis bezorgd, geruild of opgehaald.

Melding openbare ruimte

Alle meldingen via website, mail, telefoon of balie worden geregistreerd in het klachten- en meldingensysteem.

  • Urgente en gevaarlijke situaties worden (tijdens kantooruren) direct opgepakt.
  • Overige meldingen worden afgehandeld binnen de hiervoor geldende termijnen of in de afgesproken weken of worden gecombineerd met andere werkzaamheden.

Buiten kantooruren:

Urgente en gevaarlijke situaties kunt u doorgeven aan de wachtdienst van de gemeente Haaksbergen. Hiervoor kunt u bellen naar de gemeente (053) 573 45 67 en het antwoordapparaat inspreken. De dienstdoende medewerker zal, indien nodig, actie ondernemen.

Bouwen en verbouwen

  • Uw aanvraag voor een (complete) reguliere omgevingsvergunning wordt binnen veertien weken afgehandeld. Mochten er dan toch nog vragen zijn, dan nemen wij contact met u op en dan kan de procedure worden verlengd.
  • Uw aanvraag voor een uitgebreide omgevingsvergunning wordt binnen zesentwintig weken afgehandeld.
  • Archiefinformatie uit bouw- en/of milieudossiers ontvangt u binnen tien werkdagen.

Onze huisregels / gedragsregels

Veiligheid en respect voor elkaar vinden wij belangrijk.

Bellen

Houd rekening met uw omgeving. Bent u aan de beurt? Leg uw telefoon even weg.

Respect voor elkaar

Schelden, dreigen, discrimineren, agressie en geweld horen hier niet bij.

Laat zien wie u bent

We willen graag weten wie u bent; daarom is gezichtsbedekking niet toegestaan.

Huisdieren

Hulphonden zijn welkom, andere huisdieren wachten even buiten.

Foto, film- en/of geluidsopnamen

Overleg dit eerst met een medewerker.

Contactgegevens

Blankenburgerstraat 28,
7481 EB Haaksbergen
Telefoon: (053) 573 45 67
gemeente@haaksbergen.nl