Ga direct naar: Snelkoppelingen Hoofdmenu Zoeken Hoofdinhoud
Home > Digitale toegankelijkheid
De gemeente Haaksbergen vindt het belangrijk dat voor iedereen dezelfde informatie beschikbaar is, ook voor mensen met een beperking. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slechtzienden, slechthorenden of mensen met een fysieke beperking. Daarom maken wij onze websites digitaal toegankelijk.
Het volledig aan de toegankelijkheidseisen laten voldoen van alle websites kost tijd en geld. Hierbij zijn wij vaak ook afhankelijk van andere partijen. Daarom lossen wij toegankelijkheidsproblemen gefaseerd op. Websites die belangrijk zijn voor de dienstverlening aan veel bezoekers krijgen daarbij de hoogste prioriteit. Het gaat dan bijvoorbeeld om de hoofdwebsite (haaksbergen.nl), de website voor het maken van een afspraak en het doorgeven van een verhuizing.
De gemeente Haaksbergen heeft verschillende maatregelen genomen om de digitale toegankelijkheid te verbeteren:
Toegankelijkheidsverklaringen van websites (van de gemeente zelf of van leveranciers) staan hieronder vermeld. Zodra een nieuwe verklaring beschikbaar is, wordt deze bijgevoegd:
Website | Toegankelijkheidsverklaring | Datum |
www.haaksbergen.nl | Toegankelijkheidsverklaring (register) | 03-02-2022 |
www.noaberpoort.nl | Toegankelijkheidsverklaring Noaberpoort (register) | 03-02-2022 |
afspraken.haaksbergen.nl | Toegankelijkheidsverklaring afsprakenmodule | 23-06-2020 |
iBurgerzaken - burgerview | Toegankelijkheidsverklaring Pinkroccade iBurgerzaken - Burgerview | 26-05-2020 |
burgerklacht.nl | Verklaring Beheervisie | 07-02-2020 |
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via gemeente@haaksbergen.nl. Wij beoordelen dan uw melding, proberen het probleem op te lossen of bieden als dat mogelijk is een toegankelijk alternatief.
Blankenburgerstraat 28,
7481 EB Haaksbergen
Telefoon: (053) 573 45 67
gemeente@haaksbergen.nl